Hvilke grep har du gjort for å få til en ny start i livet ditt?

1260980030dtx46agx.jpgJeg tror slett ikke at man bare kan tenke seg lykkelig. Man må også ta et valg om å gjøre noe med sin situasjon. Lever man et ulykkelig liv og føler seg maktesløs og sliten, er det på tide å komme seg ut av denne situasjonen før alt blir enda værre. Ofte er det ikke så mye som skal til, men av og til må det store endringer til for å snu på ting. Flytte til en ny plass, få ny jobb og nye venner, er jo en mulighet. Det finnes mange flotte mennesker rundt omkring i landet vårt som gjerne vil være venn med oss, som vil støtte oss og være en positiv nabo eller kollega. Av og til må man rett og slett begynne på nytt. Få en ny start med blanke ark.

Jente 40 år skriver på min blogg:

«Hei.

Her ser jeg at mange synes dette er bra lesning. Jeg føler bare at man kanskje ikke kjenner til alle spekter av livet når det påstås at man kan tenke sin egen lykke.

Hvis du lever midt oppe i dette vanskelige. Der folk kritiserer deg for den du er. Du har ingen støtte eller forståelse fra familien og venner. Du er fanget i din egen ulykke. Det eneste som kan gjøre hverdagen din noen lunde levelig er nettopp at du lever slik andre vil. At du ikke lytter til dine egne behov og din indre stemme. Rett og slett fordi folk rundt deg ikke takler det. De bryter deg enda mer ned om du sier det du tenker. Hva gjør man da? Når man må leve. Fordi barna trenger deg. Fordi du ikke tørr å forlate de her på denne jord alene. Du må leve. og du må leve slik de andre vil. Fanget i situasjonen. Fordi du er så sliten, ikke kan klare å stå på egne ben. Er altfor tøft å bli helt alene. Hva da? Hvem er her for oss da? Når vi ikke kan puste selv – uten nettopp å leve de andres forventninger. Hva da? Det er nemlig ikke bare å tenke seg fri fra alt. Fordi alt er der. Når du åpner øynene. Sier du fra at nok er nok. Da har du ingen. Ingen er der da. Alle vender seg bort. Fordi sannheten passer ikke inn i familien sin tro og bildet utad. Livet er tøft. Vanskelig og veldig låst.

Samme hvor mye jeg tenker positivt så er det ikke noe positivt å åpne øynene.»

 

 

Du fortjener å ha det bra, og da må du kanskje endre på mer enn å bare tenke positivt. Ta frem drømmene dine igjen. Ta noen positive valg for deg selv og livet ditt. Det er slett ikke sikkert at du blir så alene som du er redd for.

Jeg vet det er mange der ute som nettopp har gjort akkurat dette. Tatt store og vanskelige valg og gjort store endringer for å få en ny start og et nytt liv:)

Del gjerne med meg og alle som leser bloggen. Hvilke grep har du gjort for å få til en ny start?

 

 

2 tanker på “Hvilke grep har du gjort for å få til en ny start i livet ditt?

  1. You are so cool! I don’t think I’ve read something
    like this before. So great to find someone with unique thoughts on this subject matter.
    Seriously.. thank you for starting this up. This website is something that is needed on the web, someone with some originality!

  2. Jeg gjorde egentlig ikke noe som helst, jeg. Var liksom ferdig….(skal ikke gå innpå det nå)
    MEN, så dumpa jeg borti ein raring som ikke tok nei for et nei, men tok meg for MEG. Han ga seg ikke, – og her er vi begge to med både to «storunga» og ei heimlaga – til tross for mine da 42 år…. KANSKJE handler det mest om å ÅPNE SEG for andre, uansett hvor skjevt vi ser på de i utgangspunktet? GLEDEN ER DER, den venter bare på å få slippe inn (◠‿◠✿) ♥

Legg igjen en kommentar

