«Til ettertanke» Dag 1

Dette er første innlegget i artikkelserien «Til ettertanke». Jeg håper du tar deg tid til å kjenne litt ekstra på hver tema, og at du reflekterer litt over det utover dagen.

Dagens tema er: Loyalitet.

«Loyalitet er en fast forpliktelse overfor de menneskene og idealene som vi bryr oss om. Vi er standhaftige i gode og dårlige tider. Selv når andre har skuffet oss, er vi fleksible og tilgivende. Vi investerer i våre relasjoner og gjør det som trengs for at de skal forbli hele og sterke. Vi støtter våre sanne venner uansett hva det koster. Vi lar ikke blind loyalitet føre oss ut i vanskeligheter. Fremfor alt må vi være sanne mot oss selv og loyale mot det vi vet er riktig.» -virtues.

Dagens tema kan være utfordrende. Det er lett å være så loyale at det går utover våre egne eller andres følelser. Når man lever i et parforhold, er det viktig at loyaliteten først og fremst ligger hos oss selv, våre barn og vår partner, og ikke så mye hos kompiser og foreldre. Her er det duket til konflikt og såre følelser. Hvis loyalitet til andre skaper strid i parforholdet, er det viktig å sette seg ned sammen og finne ut hvor man er i forhold til temaet. Loyalitet til din partner, fører dere nærmere hverandre, og man kjenner en sann tilhørighet.

Jeg ønsker deg en fin dag i ettertankens navn, og jeg setter pris på at du kommenterer det jeg skriver, og gjerne skriver litt om dine egne tanker rundt temaet.

2 tanker på “«Til ettertanke» Dag 1

  1. Nokk et bra innlegg Ann Kristin! Som vanlig treffer du meg 🙂 Og glad er jeg for det, for da kan endringen skje 🙂 Jeg skal zoome inn på disse viktige tingene i mitt liv å sjå om eg kan justere enda mer, den kan eg helt sikkert. Du er en lærer Ann Kristin

    Mvh Kristin

Legg igjen en kommentar

