Bli en bevisst skaper av livet ditt!

Vi har jo hørt mange ganger at vi skaper livet vårt med tankene våre. Vi tenker en tanke, og den skaper en følelse, eller en vibrasjon, og det er den følelsen som egentlig skaper livet vårt.

Ofte kan vi tenke tanker som er positive, men likevel blir det en dårlig følelse… Da er det fremdeles den dårlige følelsen som skaper livet, og ikke den positive tanken. Det viktigste du kan gjøre, er å jobbel litt hver dag for å få følelsen bedre. Verktøyet er Affirmasjoner og Visualisering, bevisst, hver dag.

En sannhet er en tanke du har tenkt mange ganger. Når du har tenkt den mange ganger, og visualisert positive resultater, vil du gradvis klare å snu den dårlige følelsen til en følelse som er mer og mer positiv. Dette tar litt tid, men jo mer bevisst du er på tankene dine, jo raskere vil du klare å få det til.

Hvis du går samme vei til hytta hver gang, vil det bli en sti etterhvert. Det er veldig enkelt å gå på en sti, og du kommer raskere frem til hytta på stien, enn i det lange gresset ved siden av. Slik er det også med tankene våre. I starten er det litt vanskelig å gå opp stien, men etterhvert vil du kjenne at det er lettere og lettere å gå der. Ofte går vi på stier som er negative for oss. Vi lar tankene kverne rundt negative hendelser og bekymringer, og etterhvert har det blitt et sti som er lett å gå, som vi slett ikke ønsker å gå. Da føles det som om tankene og følelsene styrer oss, og vi selv har mistet kontrollen.

For å slutte å gå på en sti som er negativ for deg, krever det litt ekstra innsats. Du må begynne å lage en ny sti. Den stien må du gå om og om igjen, helt til det er lett å gå der også. Det betyr også at den gamle stien vil gro igjen med tiden, hvis du slutter å gå på den. I starten vil dette føles vanskelig, men hvis du bevisst holder fokuset på den nye stien du vil skape, vil du klare det til slutt! I tillegg må du stoppe tanken mår du tar deg i å traske på den gamle stien, og kverne rundt de gamle greiene.

For meg har det vært til stor hjelp å skrive. Da lager jeg meg en setning som skal bli den nye stien. Et eksempel kan være: «Jeg er helt rolig inni meg, og jeg vet at alt ordner seg bestandig! Den setningen skriver jeg om og om igjen, og etter en hel side med samme setning, vil jeg få en lettere følelse. Samtidig vet jeg at det å visualisere meg selv som rolig, vil hjelpe raskere. Dette gjør jeg hver dag, flere ganger om dagen i starten, helt til det har blitt en lettere følelse. «Fake it until you make it!» Lat som om, og du vil etterhvert skape et nytt liv.

Øvelse: Lag en positiv setning som beskriver noe du ønsker å skape i livet ditt. Den skal være skrevet i nåtid. Visualiser et positivt resultat, og skriv denne setningen hver kveld, helst i mer enn 15 minutter. Sett på alarm på telefonen din hver time utover dagen, og skriv setningen igjen noen ganger hver time, samtidig som du visualiserer et positivt resultat. Gjør dette i 14 dager, eller lengre, og gled deg over at du er i ferd med å skape en ny tilværelse!

Lykke til!

Legg igjen en kommentar

