Et «klarsyn» for 2013…

Vi nærmer oss et nytt år med stormskritt! Jeg er bestandig nysgjerrig på hva et nytt år vil bringe, og hva somvil være hovedessensen i det året. Jeg ser også tilbake på årene som har vært, og reflekterer litt over min retning og mitt mål. Lever jeg et autentisk liv? Er jeg tro mot meg selv? Er det en rød tråd i disse årene som har vært? Er det temaer som blir aktivisert om og om igjen? Er det noe uoppgjort, noe som jeg skulle ha tilgitt, og lagt bak meg? Hva er det som gjentar seg av «hint» eller «tips» fra Gud? Noe jeg vet jeg skulle ha gjort, men ikke gjør på grunn av frykt…

Vi blir jo alle ledet på livets vei, av vårt høyere selv og alle hjelperne våre, og derfor er min erfaring at jeg alltid havner tilbake på «hovedveien» selv om jeg innimellom tar en liten stikkvei ut i ødemarken!

Jeg satte meg ned i dag og ba om å få vite noe om hva som er viktig for alle dere som leser min blogg:) for det året som kommer. Følgende kom frem:

  • Mange føler seg maktesløse, og tror at de er et offer for livet, og ikke kan gjøre noe selv. Dette er en påminning om å selv innta førersetet og kjøre dit du selv vil. Ta tilbake kraften din! Du er sjefen i ditt liv, og det vil du få mange muligheter til å være i det året som kommer! Ingen bestemmer hva du skal gjøre, eller tenke, eller hvordan du skal oppføre deg, kun du! Slutt på «flink pike» skolen. Vi er her på jorden for å leve vårt fysiske liv, fullt ut, og være som barna er, nysgjerrig, positiv, optimistisk, og det beste av alt, de tror alt er mulig!
  • Dette er året for å handle. Det blir ingenting av noe, hvis man kun sitter og tenker og ønsker og lengter, uten å faktisk gjøre noen fysiske endringer! Hvis du vil ha det bedre, må du begynne å leve på en annen måte. Kanskje er det å flytte, bytte jobb, skille seg, ta utdanning, bli med i Kirkens SOS, begynne å gå en tur hver kveld, drikke mer vann, skrive en «positiv-dagbok», bli med i et kor eller en kunstklubb… og mye mer… Ta for all del et skritt ut av ditt vanlige liv, og du vil få nye venner og nye opplevelser som vil berike ditt liv! Ta noen sjanser, og det vil bli belønning:)
  • Dette er året for å praktisere din åndelighet med meditasjon og visualisering.
  • Dette er også året for å tilgi dem som du føler har gjort deg urett.
  • Dette er året for å skrive en åndelig dagbok. Skriv litt hver dag om hva du er takknemlig for i livet ditt, og hvem du er glad for å ha i livet ditt, og hva du er stolt over når det gjelder deg selv. Det skrevne ord, har større kraft enn du aner. Etter 14 dager vil du merke en annen følelse inni deg.

Tilgivelse og takknemlighet er veien til indre ro og indre styrke.

Lev vel, og så vil jeg ønske deg alt godt for det året som kommer.

 

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

